Wie is Hanne Wagemaker?

Ik heet Hanne Wagemaker en ben inmiddels 61 jaar. Leren, bewust worden en delen zijn belangrijke drijfveren in mijn leven. Leren betekent voor mij ook toegang hebben tot mijn eigen wijsheid. In dit groeiproces heb ik mijn carrière als maatschappelijk werkster, waarin ik enkele jaren met veel voldoening werkzaam ben geweest, losgelaten. Ik heb een spirituele ontwikkeling doorgemaakt en ben intuïtief/expressief gaan schilderen. Kristallen hebben een grote plek in mijn leven. De werking van de kristallen en wat zij voor ons energiesysteem kunnen doen, maar ook, sinds kort, het maken van kettingen van (half)edelstenen. Schoonheid creeeren; ik word daar zó blij van. Verder geniet ik er van anderen deelgenoot te mogen maken van mijn kennis en ervaringen en tegelijkertijd anderen helpen hún wijsheid te herkennen en volgen. De leraar, in de boogschutter die ik ben, krijgt daarmee een steeds grotere plek.

Begin jaren ’80 de Soc. Academie gedaan, begin jaren ‘90 de 3-jarige Psychic Reading Opleiding van Carolina Bont gevolgd, ik heb me intuïtief geschoold, ben Reiki Master geworden en heb me de leer van aura en chakra’s eigen gemaakt. Daarnaast ben ik bij verschillende leraren gaan schilderen. Eerst figuratief en daarna jarenlang intuïtief / expressief o.a. op basis van de theorie van Michele Cassou en Stewart Cubley. Begin 2000 heb ik mijn creatieve en spirituele talenten gecombineerd. Het intuitieve schilderen, zoals ik dat nu geef, is daar een resultaat van. Ik mag mensen begeleiden en ondersteunen in hun ontwikkelingsweg naar wijsheid en vrijheid.

Verder heb ik in 2006 de Kristal Master opleiding bij het ‘Geschenksteentje’ te Veelerveen afgerond en in juni 2008 bij Ranthia, School voor Toegepaste Mystiek te Amsterdam het verdiepingsjaar voor het readen afgesloten.

Om een intuitieve benadering ook in een meer zakelijke omgeving te kunnen gebruiken heb ik in de winter van 2012/2013 de 6-daagse training “Train de trainer’ bij het Trainingsbureau Van Harte & Lingsma gevolgd. Behandelde onderwerpen zijn o.a. geweest: presenteren, didactische interventies, werken vanuit de klantvraag, ontwikkelingsfasen in teams en groepen, etc.